australiensisk julafton...

Att vakna kl 6 av att hora barn typ skrika i huset over sina julklappar ar kanske inte det absolut rolligaste men det vara bara att ta sig upp och ga poch se deras glada miner och gora dom glada genom att fa visa alla sina julklappar. glad for deras skull iallafall!
Sen blev det Pannkakor till frukors. gott som vanligt. jag gillart denna nya traditionen att ha det en gang i veckan :P tyjockis!
sen antligen fick jag ringa hem och var sa hiimla roligt att fa se alla dar hemma. mamma pappa mortmor farmor farfar o ellen :) blev lite kanslomassigt, eller lite? alla var iallfall glada att fa se min familj har. det  blev liute mer tarar pa julafton an vad jag var van vid men ja sa ar det ju for mig nu.
Paketoppning. hade fatt nagra presenter ner skickade av mamma o pappa, nagra av mormor och av farmor o farfar o av sanna. tarar igen, blev jatte glad for allt. brydde mig inte om hur manga jag fick var bara glad att jag fick nagra.  till min stora overaskning fick jag aven presenter av familjen har och av deras mor o far foraldrar. hade jag inte alls vantat mig sa det blev en trevlig jul :):)
sen vantade vi ngr timmar sne var det dags for jullunchen. massa kott, kyckling, lamm o turkey..potatis op pasta.. ja de var valdigt annorlunda. som efterratt fruktsallad (gjord av mig) bestaende av apelsin och mango....(?) haha vilken fruksallad, med glass. (och en acklig tarta!)   :):)
Sen var julfirandet slut for deras del...jaha?? vi akte o bada eftersom de var riktigt varmt pa dagen o  pa kvallen blev  de vin och raster.                              !!!

dte var en riktigt annorlunda men kan saga att jag sakna vara traditioner hemma. Svenskjul fortfarande favorit. men kul med lite annat o fa se att det ar BRA BORTA MEN HEMMA BAST!!! :):)

Kommentarer
Postat av: sträng

hej älskade lotta!

god jul på på dig. häftigt att du vågade hoppa bungy jump!! stolt över dig :) själv är jag i Kina hos min Carl! hur härligt som helst att äntligen få träffas igen. vi firade inte heller svensk jul här borta, kändes lite tomt.. men vi gjorde vårt bästa med presentöppning tända ljus och musikjulfavoriter i datorn :) jag tänker på dig! pusspuss på dig, var rädd om dig!

2008-12-26 @ 07:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0