Brisbane + IKEA :D

Jag orkar snart inte mera!! gar och ar hungriga hela tiden. Ska det vara sahar? klart vi ater men det hjalper ju bara for stunden. usch och da blir man chinkig och gar och pratar mat. Sa mamma och pappa RIKTIGT mat och mycket vill jag ha nar jag kommer hem :P

Men ja som sagt nu ar vi i Brisbane och igar tog vi oss en dag och var lite kulturella eller vad man sager, vi gick iallafall och kollade pa allt som var vart och se och allt annat! Vi har kommit fram till att Brisbane ar fint. Stora hoghus, gamla byggnader. Jo det var trevligt. Mycket fint!! Sa det blev en bra dga.
Men en sak som inte ar bra att vara i en stor stad ar ALL SHOPING. det gar ju inet att komma undan. sa in i affarer. behover ju en helt ny garderob nar jag kommer hem ;) Men vi har varit duktiga. Inte fopr mycket har det blivit. Battre att ta lite da och da sa inte allt gar i slutet tycker vi. Jag har aldrig varit myceklt for storstader innan men har andrat mig nu. Vi har det bra har ghelt enkelt och nu har vi bestamt oss for att stanna annu en natt for att kunna ga ut och se Brisbane by night :)

Sa till det stora underbara vi gjorde i forrgar. 10 manader sen antilgen kom jag till IKEA :D ja hjartat gick pa helvarv dar inne. Forst gick vi sa klart till all mat man kan kopa dar. Helt otroligt trodde inet det skulle vara sa mycket. Choklad, ELLEN DAR FANNS KOLA KANTARELLER :D, snore, ja allt som man gillar. dock saknade vi djungelvral men det ar val sant man far ta nar man komme rhem. Sen tog det inte slut dar. dom hade KALLES KAVIAR, MUUUMS!! och NYPONSOPPA :D allt jag hade skanat. sa nu har vi iallafall god frukost!! yey! na dar va sa mcyket sa man hade svart att valja men saklart lite blev det. Gick aven och kollade pa moblerna. OCH GISSA VAD??! jag hittade min SOFFA. sa dne la jag mig i och bara njot. kan inte sluta langta tills jag kommer hem och far ligga i den igen! sa mysig den var! Sen kom vi till det vi var dar for egentligen! 10 manader utan men nu fick jag antligen till det! SVENSKA KOTTBULLAR MED BRUNSAS!! herregud vad gott det var.
Sa nu mar vi bar och ar extra lyckliga!!

och idag lag vi vid lagunen, otroligt skont och skont med sol igene ftersom det ragnade igar FOR ANDRA GANGEN :P och imorgon ska vi vara med i en fotbollsturnering, kann pa den ni :P far val se hur det gar men man far sprit efterat sa tackar ju inte nej :P

 Fin stad tycker jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0