Bussresan har borjat!

Jag vet att jag lovade att det skulle komma upp lite bilder och det kommer strax det lovar jag :)
Men nu har jag bara tid att skriva lite vad som hant den sensate tiden..

Som sagt nu har var laaaaaanga bussresa startat. Vi tog oss fran Sydney till Canberra (3,5 timme med buss). det var helt ok kom fran nagon gang pa eftermiddan sa da tog vi och kolla runt lte och planerade vad vi skulle kolla in dagen efter. Men som sagt i Canberra hander inte mycket som manga sagt... och det stammer. Hander typ ingenting. Men vi var duktiga och gick och kollade in allt vart och se har. Massa pampiga byggnader och nu har jag blivit sa allmanbildad. Var pa massa museer och parlamentsbyggnader, ja vi gick sjalvmant dit otroligt nog :P Vet inte vad det ar med oss men vi verkar ta med det daliga vadret dit vi kommer sa hoppas snaaaart vi kan fa lite sol. Vi stannade i Canberra tva natter och tva dagar, ungefar den tid det tog for oss att se allt viktigt :P haha.

Sen blev det bussresa igen, denna gangen till Melbourne. Dock blev dne inte sa kul sm man hade hoppats. det hande en lten olycka precis innan. Denna gangen fick man lagga in sina egna vaskor i bussen och Jenny sa "Oj denna gangen var det ingen service med vaskorna" "haha na" sa jag och skrattade och bojde mig ner for att andra min vaska sa den lag ratt... Alla sager alltid till mej att lyfta med benen och inte med ryggen-vilket jag nu forstar, for AJ dar knaktes min rygg till ocvh jag fick ryggskott. trodde jag skulle do men det fanns inte sa mycket att gora utan in i bussen for en 9 timmars lang bussresa... mindre roligt. En annan sak var att vi ville aka over natten for att spara in pa en natts hostel men de fanns inte plats dar sa nu fick vi utnytja en hel dag pa bussen istallet, men allt har sina for- och nackdelar. Hade vi akt pa natten hade jag inte fatt se landet for sa haftigt det sag ut har. Stora oppna falt och hundratals far... precis som i bockerna jag har last :) men ja som sagt ryggen gjorde det mindre roligt och nar vi val va framme kunde jag absolut inte lyfta min vaska. Stackar Jenny fick bara bada och jag fick ta dom sma vaskorna.. nar vi kommer till hostlet kommer en kille som jbba dar fram till oss och sa stackars mej for det sag jobbigt ut och hjalpte mej med vaskorna. haha Jenny var inte overglad for det :P haha.

Hoppades att det skulle ga over lite under natten MEN fortfarande ont idag sa finns inte sa mycket att gora. Har kopt voltaren som jag hoppas ska hjalpa lite sa jag iallfall kan ga normalt. Sa ja idag kunde vi inte gora sa mycket. la oss i en park och njot av den lilla solen var framme och sen gick vi pa en marknad. SA stor den var. Ska hit igen nagon dag for har fanns massa roiga saker. och vi fick mycket billig frukt sa det lever jag pa just nu :D

Sa ser livet ut just nu och om inte ryggen hade varit nog sa dummar sig knaet ocksa :( men va fan "Build a bridge and get over it" som vi brukade saga i Cairns :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan, låter som du även denna gång får en massa nya upplevelser, roligt för dig och som jag brukar säga njut för det är inget någon kan ta ifrån dig! Hoppas det blir bättre med ryggen för det vill man inte ha när man är ute och reser. Knät får jag hoppas att det inte blivit sämre! Bamsekramar Majsan

2012-02-15 @ 19:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0