AUSTRALIA I'm baaaack :)

OOOH den som vantar pa nagot gott vantar aldrig for lange.... na sant men nu ar jag antligen framme!!  woho.
flygresan gick faktiskt bra. BARA ett stopp denna gangen sa jag ar nojd, kandes som de gick mycket snabbare an vanligt.
Val framme tog vi taxi in till stan - det ar ganska smart om man vet vad hostlet heter som man ska till for annars kan det bli problem :P sa dar stod vi mitt pa en gata (med bara strippklubbar langs vagen) mitt natten och inte visste vad hostlet hette, tacka gudaran man har en snall pappa som kan hjalpa en att hitta namnet. men det blev inte mycket lattare for det TILLS en snall tjej kom fram och fraga vart vi skulle och det visade sig att hon bodde dar sa det loste sig hur bra som helst!
Aldrig varit sa svettig i hela mitt liv (overdrift kanske men var verkligen svettig) sa det forsta man gjorde var att ta en haaaarlig dusch.
Ratt roligt att man aker till andra sidan jorden och den forsta man pratar med pa rummet ar en svensk bog :) Bara trevliga folk fick vi i vart rum och dom bjod med oss ut och som sagt hade ju sovit hela flyget sa ma var ju inte trott sa det var bara att duscha, sminka sig, forsoka fixa haret pa med SHORTS och linne och sen drog vi ut :) kunde inte borjat battre! Bogen ar sa otroligt rolig. Ute pa klubben hade dom tydligen wet t-shirt tavling for tjejer, hmm bade jag och bogen var overens om att dom borde ta upp killar ocksa ;) haha. Tva svenska tjejer var med och vi har nog aldrig skamts over att vara svenskar sa mycket som nu!

Dock hade jag ett litet problem, vaknade kl 8 efter 4 timmars somn och kunde inte somna om.... och hungrig som ett djur. till slut fick jag nog och fick ga till donkan och ta frukost, vi hade ju inte hunnit handla mat an.
Sen skulle vi ut och kolla in stan, ett problem- det borjade regna efter ett tag... Sa dar gick vi i shorts och linne... hade ju inte en tanke pa att ta med regnjackan. Jag har dock med den sa jag skyller att det regnar pa Jenny for hon lamnade sin hemma i Sverige. Gud straffar!!
och ja sa har det hallt pa hela dagen... och det ser inte ut som att det kommer sluta. Hmmm inte riktigt vad man ville ha nar man kom hit men det som ar det skona har ar att det iallafall ar varmt aven om det regnar.
Imorgon ar det Australiaday och snalla lat det sluta tills dess sa det kan bli en fin ioch trevlig dag, haller tummarna. Vad som hander imorgon ar fortfarande oplanerat sa ja far se vad som hander. Nu ska jag ringa mina vanner har i Sydney och se ifall dom vill eller ska hitta pa nagot :)

Kommentarer
Postat av: matilda

åhh jag saknar australien och dig!! nu åkte josse med så nu är det verkligen tomt :(

2012-01-25 @ 11:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0