Bondi Beach levererar!! :)

Nu har vi begett oss ut till Bondi Beach och vadret ar mer an perfekt!! Nastan for bra ;)

Men innan vi "lamnade" stan sa hade vi en harlig dag dar vi gick till chinatown igen och handla lite saker man behovde, och an en gang gick runt i stan och tittade OCH ja sa klart det borjade regna... Pa kvallen traffade vi fler lunda-bor som vi vet ar har nu och hade en trevlig forfest med folket pa hostlett innan vi gick ut pa kvallen.   tydligen har dom nagot nytt har (for detta har jag aldrig varit med om) man maste vara uppkladd for att komma in pa stallena . Killarna far inte ha shorts.... hmm hur manga killar aker till australien med langbyxor? sa ett stalle kom vi inte in pa dar tack vare det och pa nasta stalle fick vi vara pa forsta vaningen BARA for att vi inte hade hogklackade skor!! hallaaa? men jaja de gjord einget for dar var anda 70- 80- och 90-tals musik :) sa det blev en mycket trevlig kvall ute tills mitt kna sa till mej att de va dags att ga hem. Sa jag gick lite tidigare an dom andra men vad gjorde det, jag fick en timmes mer somn an Jenny innan vi skulle checka ut och dra vidare... :P

Sa ja da tog vi oss som sagt ut till Bondi och ja vilken tur vi hade for det har inte rgnat sen dess :)
Sa vi letade upp hostlett kastade in sakerna och sprang ner till stranden!! woho. Faaan va harlligt har ar. Jag som skulle vara smart nu smorjde ju in dom stalle jag hade brant innan och dom stall jag brukar brann... men hmm Lotta hur blir det emd dom andra stallena da som du inte smorde in?? Fy satan vad solen tar har nere. aaaaj vad jag var rod nar vi kom hem igar... men ja vill man va fin far man lida pin och det fck jag verkligen gora inatt!! Det blev en valdigt tidig kvall for mej igar ocksa, gjorde nog en favorit i repris pa Lina sist hon var har och holl pa att svimma nar vi lagade mat igar. Solsting?? men men..
Idag var det annu en vaaaldigt fin dag sa det blev stranden igen! Dock med ett tjockt lager solkram!! Jag skojjar inte nar jag sager att det ar minst 30 grader varmt nu, assa det gar knappt att va i solen nar den star och gassar och inga moln framfor... och sen vattnet, tack och lov att det ar kallt (22grader :P, visst later inte kallt men det kyler underbart skont under dagen) Som sagt nu kan det ju inte bli battre for tillfallet..
Nu pa kvallen tog jag mig en timme lang strandpromenad och dagdromde som jag alksar. Jag har hittat mitt "happy-place" och det ar fantastiskt pa Bondi pa kvallen... sa underbart sa jag inte kan beskriva det! Ska visa lite bilder pa det sen sa far ni sjalv se, men jag ar radd att bilderna inte riktigt kan visa hur underbart jag ahde de nu ikvall!! :) Det ar nog det som hant sen sist, imorgon blir det nog lite mer stranden och kanske en liten titt runt omkring har, far se vad dagen har att erbjuda :)


Har efter ska jag forsoka lagga in lite bilder, men datan e sa otroligt seg sa ska se om jag hinner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0