Efter regn kommer solsken

AUSTRALIADAY!!
det var fullt med saker i stan och overallt hande det saker for australiaday ar tydligen den storsta dagen pa aret for australiensarna :P MEN som vanligt sa regnade det och var trakigt. sa typiskt, sa hela dagen gick vi runt och letade efter nagonstanns att kopa ett paraply. hade inte en tanke pa att solen kanske skulle komma fram. Men helt plortsligt nar vi var nere i hamnen kom de forsta solstralarna fram och da passade vi pa att lagga oss ner och njuta av dem den lilla stunden dom va framme. Hmm... inte den basta iden jag haft kanske, for AAAAAAJ vad jag har brant mig!! 20 minuter, vafan man maste val kunna njuta lite. I sverige hade detta aldrig hant och ja jag har lart mig av mina misstag. Har fatt liten utskallning av han pa hoslet och hade mamma Michelle sett detta hade hon inte varit nojd heller...
Pa kvallen traffade jag Alexandra Ek som bor har nere nu och det var jatte jatte kul att fa traffa henne,. Vi satt ute i en park och drack och hade trevligt. Ska absolut traffa henne snart igen :)

Nagot annat som ocksa hant sen sist jag skrev ar att vi tog en skitsnack kvall hos Vera som ocksa bor har nere nu. Lika roligt att traffa henne ocksa :)
Vadret ar ungefar det samma, regnet har dock slutat och nu ar det bara molnigt, men ja anda over 20 grader sa ja man gar inte och fryser precis... Nu nar jag tittar ut sa tittar faktiskt solen fram sa forhoppningsvis flyttar vi ut till Bondi Beach imorgon :)

Om dagarna nu sa gar vi mest runt i stadebn forsoker lara oss att hitta och kollar pa saker. Varit i Chinatown och kollat lite affarer. oooh har ju fatt lon nu och kan inte vanta tills vi ska borja shoppa ;)

EN SAK JAG GLOMDE BERATTA OM FORSTA DAGEN ar att vi holl pa att do. Jag overdriver inte nu!! Vi gick och skojjade om att nu maste man komma ihag att det ar vanstertrafik sa man inte blir pakorda, "for det hade varit trakigt att bli pakord forsta dagen, da blir jag hellre det sista dagen" SKA ALDRIG SKOJJA OM DET IGEN!! for nar vi skulle ga over gatan, PA ett overgangsstalle med ljus... Det slog om for gront for oss och da tar vi ett stegh ut i gatan, precis framfor oss kommer en stor skapbil korande, SNABBT, ioch hade vi gatt en sekund snabbare hade den tagit oss! har aldrig blivit sa radd, min forsta naradoden-upplevelse och som jag skakade flera mkinuter efter... javla bilist!!

okjej detta far racka for nu tror jag fatt med det mesta men nasta gang lovar jag lagga upp lite bilder vi har tagit, har inte hunnit ta sa manga for har varit sa traaakigt vader :(
Men som sagt efter regn kommer solsken sa det kan inte bli samre :):)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0