Adelaide<3

Nu har vi spenderat 1 och en halv vecka i Adelaide. Trodde inte att det skulle vara mojligt men vi tyckte jatte mycket om Melbourne men Adelaide ar till och med snappet battre!! :) Bade jag och Jenny funderar pa att har kan vi bo :) haha.

Vadret har varit kanon. Hela veckan borjade med nagra dagar med varme over 35 grader sa da blev det faktiskt stranden!!! Helt underbart. Stranderna ar helt underbara, vattnet ar helt genomskinligt, solen STEKER!!, solnedgangen ar MAGISK och livet var pa topp!

Efter det spenderade vi nagra dagar inne i city med Anna och Asking ( som vi kanner hemifran opch som rakat komma pa samma stalle som vi :)) for det blev lite molnigt, dock fortfarande over 25-30 grader! Vi gick bland annat till botamniska tradgarden, chokladprovning, shopping och allman sightsing :P Vi spenderade aven nagra dagar letande efter en bil att hyra sa vi kunde aka ut till vinodlingarna men ett litet problem var att man maste vara over 21 for att hyra bil och det ar ju jag MEN har inte internationellt korkort denna gangen (tusan vad jag angrar mej nu!!) sa det sket sig men vi har bestamt att nar vi ses i Perth ska vi hyra en campervan och kora runt och kolla istallet och bo i den nagra dagar. Det ska nog bli ett trevligt litet aventyr :)
Anna och Asking akte vidare ut till Ulluru och jag och Jenny lamnades kvar ensamma har men inte klagar vi pa det.

Adelaide ar VILT! alla dagar vi har avrit har nu har det varit festival, annu en festival och en racing grej har och otroligt mycket folk. Hander tydligen alltid nagot har i Adelaide :p
Det har aven bjudits pa nagra utgangar!! Vissa battre an andra men det blir vadman gor det till och vi har haft valdigt roligt varje gang :D
Jag har aven haft tva "dejter". mitt letande efter en fastman fortsatter :P ahha. Men det har varit valdigt roligt.

Jag var aven ute en dag paen vinodlingstur. Jenny ville inte emd sa jag fick ge mej av sjalv. Men gjorde ingenting det var valdigt kul. Vi akte runt till 4 vinodlingar bla Jacobs creek och pa alla stallena testade vi en MASSA vin. Detta var verkligen en tur dar man fick grejer for pengarna man lagt ut. vet inte hur manga glas vin det blev sammanlagt men ja man var lite rund under fotterna nar man varit pa tre stalle innan lunch och inte atit frukost pa mogonen :Phaha. Men oj oj oj sa gott det var. Vitt, rott och rose dom bjod pa allt! Och sen at jag massa ocksa, var en buffe med bla kangru sa det at jag som bara den. SAAAAA GOTT!! En mycket mycket bra dag helt enkelt!!

Vi har aven varit ute pa en delfin tur dar man fick se manga sota sma delfiner, fick aka en katamaran och se hela Adelaids kust. Sa fint har ar. Ocj sen fick man hanga efter baten i ett rep och delfinerna kom och simmade runt en. Sa haftigt. Dom ar magiska dom djuren och ja det var absolut vart pengarna (+ en vaaaldigt tidig morgon som jag ALDRIG trodde jag skulle orka)

OCH igar var det antligen dags for min underbara konsert! Det var nastan battre an jag hade tankt mig. AAAAAAH jag har fatt se mitt alskingsband live och om det ens var mojligt HAN VAR ANNU SNYGGARE I VERKLIGHETEN!! jag fvar saaaaaa lycklig. En av dom bast spenderade pangarna jag nagonsin lagt pa mig sjalv ;) Men hela konserten var OVER fprvantan. Taylor Swift var riktigt bra. en riktigt bra liveartist. hon gjorde lijksom en hel grej av hela konserten och massa teateraktigt under hennes latar. Det var helt enkelt skit bra! Sa ja jag var otroligt lycklig!! Men nu kanns det lite tomt for har ju sett fram emot detta sa lange och nu har jag inget kvar att se fram emot...... ? ;P

Okej tillbaka till vekligheten och det ar nu livet borjar krongla! Fick reda pa idag att vi har blivit "lurade" hemma i sverige nar vi kopt vart busspass. eller lurade vet vi inte kanske men det fungerar iallafall inte har sa vi kan inte anvanda det for att ta oss langs kusten till Peth... faaaan vad irriterade vi ar just nu. Fan vet inte vad vi ska gora!!?? Maste kanske boka om helt och ta antingen tag eller flyg.. ja vet inte vad vi ska gora med dom javla pengarna vi redan lagt ut och hela var grej med att se landet kommer kanske inte handa. Fan blir irriterad. Jaha sa nu sitter vi har, helt nere och jhar ingen aning om vad vi ska gora med livet (:p) far val se hur vi ska losa detta men just nu kanns det valdigt meningslost... dom ar dock valdigt snalla har och forsoker hjalpa oss sa far hoppas att vi kan losa det pa nagot satt! Sa ja kanske blir kvar i Adelaide nagra dagar till, vem vet, men lovar att beratta hur det gar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0